Alla inlägg under december 2008

Av Jenny - 30 december 2008 16:38

Nu sitter jag och bloggar efter en superkul dag, eller ska man säga ett dygn men Anna och Lina. De kom igår vid fem efter att Lina varit hos tandläkaren och då åt vi pizza till middag. Sen gick vi ner till datan och satt där och hade kul en stund. Min kompis Johanna skickade en skit äcklig musikvideo, med en tjej som typ föll sönder till typ en pöl med blod :S. Vi bäddade i armetsrummet på madrassen och i sängen och sen satte vi på systrar i jeans. Sen somnade vi nån gång efter ett och sov till tjugo över 11. Idag har vi varit en massa utomhus och nu har de gått hem.


Snart ska vi ut till Arlanda och hemta Christina, ÄNTLIGEN!! Efter att vi har ätit middag kommer jag äntligen få se TWILIGHT!! Fatta vad det ska snackas sen...


DELAR UR BÖCKERNA JAG SER FRAM EMOT ATT SE PÅ FILM:


  • Föesta mötet med Volturi (New Moon)
  • Resan hem frånItalien (New Moon)

  • När de ska berätta för Charlie om förlovningen (Breaking Dawn)
  • Edward och Bellas bröllop (Breaking Dawn)
  • Smekmånad på Isle Esme (Breaking Dawn)
  • Renesmee


GÅTT NYTT ÅR // JENNY

Av Jenny - 30 december 2008 16:36

Edward Cullen, killen som där på skolan inte fanns någon som var god nog för,var det så,eller letade han bara efter den sanna kärleken?

Edward var den första som Carlisle förvanlade,detta skedde 1918 när hans mamma dog i spanska sjukan och han var mycket nära döden. Det som gjorde att Carlisle räddade honom var att det stod mellan död eller ett liv som vampyr och att Edward var såpass ung,endast 17 år.Nu är han 106.

Bella Cullen,innan äktenskapet med Edward-Swan,kom till Forks,Washington för att hennes mamma Renee och Renees sambo Phil skulle flytta pågrund av Phils jobb som baseballspelare så Bella skulle bo hos sin pappa Charlie.I skolan ser hon en kille,hon får veta att hans namn är Edward Cullen och dom andra runt honom är hans adoptivsyskon. Hon blir genast förälskad och hon listar ut genom hjälp av hennes vän Jacob Black(varulv i New Moon) och datorn att Edward är vampyr. Detta stör henne inte,hon blir så förälskad i denna förbjudna kärlek,även så Edward. De utvecklar en fantstisk romans tillsammans och Bella är människa enda till Breaking Dawn (bok nr.4) Efter Bella och Edwards bröllop åker dom till den ö Carlisle köpt till Esme. Den heter Isle Esme. Där firar dom sin smekmånad med många nya upplevelser och Bella fortsätter vara människa. Inte förräns i slutet av smekmånaden får dom nyheten,Bella är gravid..

Väl hemma försöker hela Cullen familjen förstå hur detta gått till,en vampyr kan få någon att bli gravid,eller?

Men barnet är inget vanligt barn,det är halvt människa och halvt vampyr.Barnet försöker även döda Bella,inte med vilje utan inte förräns Cullens inser att barnet behöver blod,så livnär det sig på Bella.

Bella förvandlas tillslut när hon efter sin förlossning är till 99% förlorad, hon förvandlas av sin älskade Edward Cullen som tror att han förlorat henne förevigt.Men så är ju dock inte fallet,efter vinsten mot Volturi är dom tillslut tillsammans förevigt.

A true love story-The end.

 

 // Sammansatt text : Christina

Av Jenny - 28 december 2008 11:00

Jag var bara tvungen att berätta en sak. Jag som sällan gråter till någon film fällde en tår när jag såg det här klippet på Christinas blogg! Jag tror att fler gör det! Kolla hur extremt gulligt det är. Kristen och Rob<3

Av Jenny - 27 december 2008 11:05

Heej, jag har d¨åliga nyheter. Rob tackade nej till pirates :( Jag blev så besviken på trean när Will dör och nu kommer han inte va med i fyran och dess utom vad ska den nu handla om? Ved finns det för mening att se fyran om inte Rob är med?? Men i alla fall. Igår så pratade jag och Christina i 2 timmar och 59 sek! Och ni kan väl bara gissa vad vi pratade om... Twilight! Vi har sååå mycket att diskutera om. Vi kan liksom prata om småditaljer som säkert för andra inte är ett dugg intressanta. Tillewempel hur Edward håller om Bella på planet tillbaka från Italien. Hon ska ringa mig senare idag också och då du...


Det är du och jag mot världen Christina, du och jag... ;P


HA DET GÖTT // JENNY

Av Jenny - 26 december 2008 15:31

Christina ringde för en stund sedan och hon kom med både dåliga och bra nyheter, vad vill ni höra först... Jag börjar med de bra. Robert ska kanske vara med i nästa Pirets film! Han ska i sånna fall spela Jacks bror. Fatta vad kul det kommer att bli! Och nu till de dåliga nyheterna. Taylor som spelar Jacob i Twilight kanske ska bytas ut i nästa fil!! Detta för att i New moon så blir han varulv första gången och då växer han upp till vuxen storlek. Men taylorär ju bara 16 :( Men alla de andra skådespelarna värkar kämpa på för att få honom att få stanna kvar. Vi får väl hoppas att de lyckas!


HA DET GÖTT // JENNY

Av Jenny - 25 december 2008 12:22

Nu är julafton över igen och jag har fått en massa saker!


En gitarr, en nu handväska, 2 kallepocket, boken Tillsammans2, badkulor, hårinpackning, muffinsformer, ett diadem, ett hårband, 2 presentkort på stadium, presentkort på gina, gitar hero, madagaskar 2 på PS2, spelat Samuraj, en kalender m.m


Av Jenny - 24 december 2008 12:20

 Heej, idag är det julafton! Jag är lycklig! Idag har jag suttit och tittat på massa scener från Twilight och lyssnat på sountracket. Massa bra låtar asså! Jag älskar "Bellas Lulleby" den är så fin jag nästan bölar! Jag gillar också såklart "Never Think" och "Supermassige Black Hole"


Jag ser till att blogga om mina julklappar och så sen ;D


HA DET GÖTT // JENNY


SUPERMASSIVE BLACK HOLE

Av Jenny - 23 december 2008 19:59

Nu är det bara några timmar kvar till julafton!!


Jag har också fått reda på att det kommer göras en film på New Moon (Twilight2) också. Ca den 20.november 2009!!


Okeej bara det jag ville säga just nu


HA DET GÖTT // JENNY




Presentation

Omröstning

Bara en liten omröstining; ska jag byta design??
 JA, du har haft denna så länge!
 Nja, jag vet inte...
 NEJ!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards